6 Aralık 2009 Pazar

Tarhana Çorbası




                    TARHANA ÇORBASI:

       1 litre su
        6 dolu çorba kaşığı tarhana
        1/2 çorba kaşığı domates salçası
         1/2 tatlı kaşığı biber salçası( olmayadabilir)
         2 tatlı kaşığı kurunane
         1 çorba kaşığı tereyağ
         2 çorba kaşığı zetinyağı
         1 diş sarımsak

Tencereye yağlar,salça, sarımsak, nane konur hepsi kavrulur. üzerine soğuk su ilave edilir.
Tuz da isteğe bağlı kadar eklenir. TARHANA  suya salınır hiç durmadan karıştırılır.Kaynamaya  başlayınca 7_8 dakika ocağın altı kısılarak kendi halinde  kaynamaya  bırakılır.

Dün yaptığım denemeyi de eklemek istiyorum. taraha çorbasının çeşitli pişrme yöntemleri vardır. en iyi en lezzetli yolu  bu soğuk suya salarak pişirme yöntemidir.

1 çorba  kasesi su  200 ml
1 çorba  kaşığı tepleme tarhana

bu ölçü çok hoş bir kıvama ulaştı.bir veya iki kişilik yapılabilir.

3 yorum:

  1. Tarhana çorbasını çok seviyorum,miss gibi olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Canım sen mi yaptın tarhanayı?Çok nefis görünüyor,ellerine sağlık..Kocaman öpüyorum yanaklarından..Memlete selamlar olsun..)


    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  3. En şifalı çorbadır.Ne yazık ki evde bir tek ben seviyorum.eline sağlık

    YanıtlaSil