27 Şubat 2010 Cumartesi

PLASTİK TORBAYA HAYIR



Bir çok ülkede plastik torba kulanımının yasaklandığını duymuştum. Bizim ülkemizde de yapılması gerek.
Bu kampanyaları belediyelerin başlatması, öncelikle katı atıklı çöp alımını önemsemesi gereklidir.
Benim oturduğum yerde ki belediye çok duyarsız bu konuda sadece günlük çöp alımlarına bakıyor:(
ben elimden geldiğince plastikleri biriktirip balkondan plastik toplayanlara atsamda , bir ben bunu yapan: aynen deniz  yıldızı hikayesi gibiyim:)
Her şeye rağmen ben de plastik torba kulanıyorum malesef:( yine de en aza indirmeye çalışıyorum.
çantamda bez torba bulundurmaya özen gösteriyorum.
Ekmek torbamın bez olması fırıncıyı şaşırtıyor. biriktirdiğim pilleri atmak için en uygun yer ararım.  marketlerde ki  pil toplama kampanyalarına götürüp atarım.
deterjan kullanırken cimrilikten değil  önce suya, sonra  toprağa, sonra  tekrar bizim içme sularımıza  gideceğini düşündükçe azaltıyorum.
Ben file , kesekağıdı döneminde, her şeyin çok kıymetli ,kaldırılıp atılmadığı  bir dönemde büyünen bir çocuktum. .
bu yazıdan "aman ne kadar mükemmelim ben " değil  rutin ve normal gelen şeyleri sırası geldiği için yazdım.

"PAPAZ HER ZAMAN PİLAV YEMEZ" blogun da gördüm bu afişi çok teşekkür ederiz bu kadar önemli konuyu gündeme getirdiği için.
Bir de şu pet şişeleri belli yerlere atsakda  şehirler arası  yollar , sokaklar, göl kenarları, sahiller  pet şişe olmasa....

2 yorum:

  1. keşke herkes bu kadar duyarlı olsa da tertemiz bir ülke olabilse Türkiye miz değilmi canım inşaallah bundan sonra herbirimiz biraz daha dikkatli oluruz uyarın için teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  2. selam canım kurabiye yoğurdukca zorlaşmıyormu demişsin dağılmıyor toparlanan bir hamur oluyor ve inan yerken çok lezzetli hazır un kurabiyeleri gibi içi hafif kıtır dışı yumuşacık denersen yaz lütfen sevgiler

    YanıtlaSil