3 Şubat 2010 Çarşamba

Renkli Börek


Ben bu böreği daha öncede denemiştim . yufkaların  hepsinden tek bir rulo yapmıştım.  bu sefer kızımla  ruloyu yarım yaptık . yani yufkaları  rulo yapmaya başladık tam ortasında kestik  daha sonra bir rulo daha yaptık  ve ruloları ortadan ikiye keserek 4 parça rulo börek elde ettik.
.  içleri güzel pişti çıtır ve lezzetli oldu. Ayrıca havucuda çok rendelemeyin:( havuçda şeker bulunduğundan tatlımsak oluyor 3 adet yeterli ben buna 4 adet rendelemiştim şeker hafif  hisediliyor ,seviyorsanız bol ekleyin .börek hakkında ki dedikodular bu kadar tarifi yazayım:))

4  adet yufka
yarım kilodan az ıspanak yıkanıp süzülür tencereye az sıvıyağ konur  ıspanaklar  kavrulmayla kendi suyunda haşlanma şeklinde pişer. (ıspanak suda haşlanınca vitaminler suya geçer)  pişen ıspnakların  varsa suyu süzülür.
3 adet havuç rendelenir az yağda biraz tuz ekleyerek kavrulur.

yufkalardan bir adet serilir sıvıyağla her tarafı yağlanır ıspanak eşit şekilde serilir.
ikinci yufka serilir sıvıyağla yağlanır  10 adet kadar pastırma küçük parçalara doğranır yufkaya  eşit konur ( pastırma yerine  salamda kullanılabilir) 
 üçüncü yufka serilir aynı işlem yağlanır  kavrulmuş havuç konur dördüncü yufka serilip rulo yapılır rulonun yarısna gelince yufka kesilir kalan yufkalar rulo yapılır iki parça  olan  rulo börek dörde kesilir. tepsiye konan böreklerin üzerine  yumurta sarısı sürülür pişirilir. ben böreklerin iki parçası ı pişirdim diğer iki parçası derin dondurucuda..

4 yorum:

  1. Guzel olmus, mis gibi pastirma kokuyorudr simdi o borek.
    Sevgiler
    Sefa


    Not; izniniz olursa sizi eklemek siterim.

    YanıtlaSil
  2. Görünüşü şahane olmuş,çayın yanına ne çok yakışır.. nefis olmuş..
    ellerine sağlık..

    sevgiler ...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik canim nefis görünüyor ben hic bu güzel böregi tatmadim sizlere afiyetler olsun .

    YanıtlaSil