28 Mayıs 2010 Cuma

Patlıcan Oturtma

Bu gün patlıcan oturtma yaptım:) yağdan ,kızartmadan uzak kalalım tamam da ara sıra eski lezzetlerde yemeliyiz:)yaz gelince, kızartma da yapıyorum domates soslu... sakınıyoruz zararlılardan , nadiren yapıyoruz :))

patlıcan Oturtma: patlıcanlar verev şeklinde doğranıp kızgın ayçiçekyağın da kızartılır...
KIyma, ince doğranmış soğan , ince kıyılmış yeşil biber kavrulur. minik doğranmış domatesler ve bir dolu kaşık domates salçası eklenir. karabiber, tuz ilave edilir.harç pişmiş olur...
kızartılan patlıcanlar tencereye alınır, üzerine hazırlanan kıymalı iç dökülüp az su ilave edilerek pişirilir.
yanına domatesli pilav yapılır afiyetle yenir...

2 yorum:

  1. şşşt nedesin şeker,patlıcanları oturttun sen gezmeyemi gittin :)öptüm...

    YanıtlaSil
  2. Ben kızartmaya yeni yorumlar getiriyor ve o halleriyle seviyorum artık. Çok daha hafif, çok daha leziz geliyor. Ha tabii patates kızartmasını özlüyorum zaman zaman ama olsun...

    YanıtlaSil