20 Haziran 2010 Pazar

Alman Pastası


Malzemeler:
1 kg un
125 gr yumşak margarin
1 su bardağı süt
3 yumurta
1 çay bardağı şeker
30 gr yaş maya  (  2 tatlı kaşığı kuru maya ya eşittir yaş maya yoksa kuru mayada kulanılabilir.)
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 su bardağı ılık su

-Ilık su,  süt, şeker  ve tuzu karıştırarak 1  saat bekletilir.
- Diğer malzemeler de eklenerek hamur iki katına çıkana kadar bekletilir. (ağzı kapatılıp oda ısısına göre üstü örtülür. sıcakta mayası çabuk gelir.)
-Hamur merdane ile bir parmak kalınlığında açılır.
-bir su bardağının ağzıyla kesilen hamurlar tepsiye dizilir.
- Yarım saat te tepsi mayasında bırakılır. (tepsi mayası= tepsi de mayalanmasını sağlamak için beklenen süredir.)
200 c de  ısıtılmış fırında pişirilir.

Kreması:
800 ml süt
4 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı un
8 yemek kaşığı şeker
2 paket vanilin
1 ymurta sarısı
1 kaşık tereyağı
malzemeler karıştırılarak pişirilir. mikserle 10 dakika çırpılır.

ılıyan puf pastaların arası yavaşça açılarak krema doldurulur. üzerlerine pudra şekeri serpilir.
-ben ağızlarına portakal şekerlemesi koymuştum lezzet ve görünüm açısından renk katsın istediğim için:)

7 yorum:

  1. Ooooh muhteşem! Eskiden çok severdim bu sevimli arkadaşları. Şimdi ancak çok güzel olursa yiyorum. Hani hiç tatlı yemesem daha münasip tabii de...

    YanıtlaSil
  2. OOO TİJENimede bak :)))))
    !!!!!!
    canımcım bende istiyorum,
    tijenle yarım yarım kardeş- komşu payı yapıcassss.. :))))

    YanıtlaSil
  3. Ya ben ne olucam Nuray'ım..))

    YanıtlaSil
  4. Alman pastasına bayılırım.Çok güzel gözüküyorlar ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. ÖYLE YARIM FALAN YOK HERKES BİR ADET KAPIYOR BAKALIM :))AFİYELLER OLSUN:))GÜLÜM SEN DE SEN DE:))

    YanıtlaSil
  6. aaaaa bir ben eksik kalmışım yaaaa:;):) bende istiyorummmmm.....

    YanıtlaSil
  7. Bana da bana da ;)) ellerine sağlık...

    Sevgiler..

    YanıtlaSil