20 Ağustos 2010 Cuma

Karamel Meyveli Kek













Bu keki yaklaşık beş altı yıl önce BBC de bir yemek programı izlerken görmüştüm.
Görür görmez  uygulamıştım.Tadına bakan herkes beğenmişti.
Özellikle mürdüm eriği, kara erikle nefis oluyor. Orjinalide büyük kara erikleydi.

Ben bu sefer karışık meyve ile hazırladım.

Yapacağınız fırın kabının tabanını kaplayacak kadar meyve. eğer çekirdekli meyve kullanıyorsanız çekirdekleri ayıklanır.

Tavaya alınan meyvelerin üzerine 1/2 su bardağı toz şeker eklenir, 2 çay kaşığı tarçın eklenip pişirilir.
( ben bu sefer  şekeri tavaya kuru koydum ve ocakta hafifi karamel olunca meyveleri ekledim) 
pişen meyvelere yarım limon sıkılır, bir tatlı kaşığı da varsa mısır nişastası, 1tatlı kaşığıda tereyağı, 1 yemek kaşığı krema eklenir.

Pişen meyveler kekin yapılacağı kaba alınır.

2 yumurta
1 su bardağından bir parmak eksik şeker( şeker oranı damak zevkine kalmıştır)

200 ml krema( bu kremadan 1yemek kaşığı  meyvelere eklenir)

1 /2 küçük çay bardağı sıvıyağ
1,5  normal su bardağı un

1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı dolusu tarçın
3 yemek kaşığı çekilmiş fındık. veya ceviz

Hazırlanan hamur meyvelerin üzerine  dökülüp 170 c de pişirilir.
kek kaşıkla alınarak dondurma eşliğin de servis yaplır.




1 yorum:

  1. Bol vitaminli bir kek olmuş,mmm..
    Şifa olsun,hayırlı cumalar gülüm..

    YanıtlaSil