24 Kasım 2010 Çarşamba

Bulgurlu pazı





Bulgurlu Pazı yemeği.
Ben bir demet aldım .Bir demet pazının saplarınından minik bir tencere de saplarını bulgurlu pişirdim. yapraklarınıda ayrı  pişirdim minik bir kasede yaprakları oldu.
Yaklaşık iki kişilik yemek oldu yoğurt eşliğin de güzel bir lezzet.

Küçük bir baş kurusoğan doğranır. Zeytinyağında şöyle bir kavrulur.
Biber salçası ( az kullanın biber salçasının çoğu yemeği karatır ve acılık veriri .karanında kullanılınca lezzet verir.)
Soğanın yanına bir diş sarımsak minik doğranır.
Bir tane de arnavut biberi eklenir.
Pazı sapları ince kıyılımış yıkanmış süzülmüş olarak soğanların üzerine eklenir.
Bulıgur ve tuzu da ekleyip pişirilir.

*Ben bir yandan yaprakları da ağzı açık bir tencerede az kurusğoan ve zaytinyağı eşliğin de kavururken oluşan suyunu , sapların piştiği yemeğe eklerim.
Bu yüzden yemeğe su eklemem  Sebze suyunda pişmiş olur.

1 yorum: