6 Kasım 2010 Cumartesi

Lahana Diplesi


Lahana (kelem) diplesi. Aslında kapuskayla farkı pek yok:) kardeş diyelim bu az suyla pişip susuz şekilde servis ediliyor.

*Lahana  (kelem) ince ince kıyılır.
*iki  baş kurusoğan ince kıyılır
*sıvıyağ tencereye konur
*soğanlar kavrulur
* bir çorba kaşığı domates salçası
*bir kaşıkta biber salçası( biber salçanızın acılığı ve yoğunluğuna göre ekleyin)
*bir tane de acı kırmızı arnavut biberi
*ve lahanaları eklenir, tuz
*1 çay bardağı kadar yıkanmış pirinç
*kısık ateşte kavrulur önce
* sıcak su ilavesiyle pişirilir.
*dibini tuturmadan yakmadan:)

4 yorum:

  1. ben baharda gelince gerçek olanı isticem senden
    hatcemide alıcaz, oda turşu kavuracak,
    birde kıvratmaaa..mis gibi memleket çayıda yanına !
    ohhhhhh mis miss lavantam :)))))
    ne dersin.. ben çokk beğendim bizi şimdiden :)))
    eline sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  2. Bir dut maslımız nunumuz, başamızın üzerin de yerin var taze mısır ekmeği de bulurum sana.)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize saglik, ne guzel olmus.


    Guzel bir hafta diliyorum ve de cok cok sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Lavantacım,
    Ailecek en sevdiğimiz kış yemeğidir kapuska. Ama bu da çok nefis olmuş. Şöyle acılı acılı. Yarın tez elden bir lahana almalı. Dış yapraklardan dolma, içtekilerden de bundan yapmalı.
    Ellerine sağlık. Nefis, nefis...

    YanıtlaSil