26 Aralık 2010 Pazar

Kereviz Pane





Kereviz Pane:

Yeni okuduğum bir tarif ve hemen uyguladım. Geçen hafta gelen misafirlerle  beraber tattık çok beğendik, beğenildi, zevkle yendi. Ben de çok memnun oldum:)

Tam ölçüyü yazıcağım sizlere. Ben daha az ölçüde yaptım. gördüğünüz bir kayık tabak çıktı.
Ben bir büyük kök kereviz kullandım. 2 yumurta bir çay bardağı buğday unu, 1 çay bardağı  mısır unu ile yaptım.

*3 kereviz
*1 limon suyu
*2 su bardağı yoğurt

Pane İçin:

* 3 yumurta
*1 su bardağı un
*1,5 su bardağı mısır unu
*tuz ,  karabiber
*kızartmak için ayçiçek yağı

Yapılışı:

** Kerevizler soyulur.Yarım parmak şeklinde halkalar halinde kesilir.(halkalar büyük olursa yarım ay şeklinde küçültünüz )
*Kerevizler limonlu suyun içine doğranır.
*Kaynar limonlu suda haşlanır.
*süzülür
* I. buğday unu
*II. çırpılmış yumurta
*III. mısır unu
*sırasıyla kerevizler bu malzemelere bulanır ve kızgın yağda kızartılır.
*Kağıt mutfak havlusuna çıkartılan kerevizler
*sarımsaklı yoğurtla servis yapılır
*Sarımsaklı yoğurdun üzerine kekik ve pul biber serpilir.

*Mısır şeklinde kayık tabak Esse, Yoğurt kabı Paşabahçe dondurmalık kabı.

1 yorum:

  1. Mısır ununun yaptıklarına bak hele :) Çok güzel görünüyor, denemeye değer.
    Selamlar...

    YanıtlaSil