22 Aralık 2010 Çarşamba

Likapa ?Yabani Ayı Üzümü?

                                  YABAN MERSİNİ

Baharatçılarda gördüğümüz ve sürekli karşıtırlılan iki meyve var.  YABANİ AYI ÜZÜMÜ  (kırmızı ezilmiş görüntülü olan)  YABAN MERSİNİ 
Ben de dün aktardam aldığım yaban ayı üzümü nü , yaban mersini diye aldım.Satıcı öyle diyor ve yazmıştı. Daha önce İbrahim Saraç'ı  dinlemiştim, doğrusunu bulup yazmak istedim.



http://www.yumak.net/saglik-kosesi/sifali-bitkiler/yaban-mersini-faydalari.html




Yaban Mersini Faydaları


Etiketler: İbrahim Saraçoğlu,İbrahim Saraçoğlundan şifalı bitkiler,Şifalı bitkiler,yaban mersini,yaban mersini faydaları






Değerli okuyucu, üst resimde gördüğünüz mor renkli doğru olan Yaban Mersinidir. Doğu Karadeniz Bölgesinde Lipaka olarak da bilinir.




Alt resimde gördüğünüz kırmızı renkli ezilmiş çekirdeksiz kiraza benzeyen ise Yabani Ayı Üzümüdür. Yabani Ayı üzümünü şeker hastalığına iyi geliyor diyerek satışa sunmaktadırlar. Kırmızı renkli olan ve Yaban Mersini ile hiçbir ilgisi olmayan yabani ayı üzümünün orjinal tadı ekşi ve kekremsidir. Yoğun şekerli su emdirilerek tatlandırılır. Bu nendenle kan şekerini düşüreceğine tam tersine kan şekerini hızla yükseltir. Şeker hastalarının kesinlikle tüketmemesi gerekir. Sağlıklı günler dilerim.

Not: yukarıda ki yazı  " İbrahim Saraç Şifalı Bitkiler " sayfasından alınmıştır.




 Bunlar da benim aktardan aldığım gerçek yabani ayı üzümü:))

Şeker oranı yüksek olduğundan şeker hastalarının  yememesi öneriliyor.

Yakında bu meyve ve fındıklı biscotti yapmayı planlıyorum:)





Altın Çilek   mayhoş, minik çekirdekli bir meyve:)
Bu meyve için henüz bir planım yok :)

3 yorum:

  1. aaayy ayyyy söyleyene bak :) ikimizde gezmeden fırsat bulamıyoruz,ama ev sahibi alınmış bilesin :)bilmezler ki kardan yağmurdan mahsur kaldık :( neyse öptüm şeker,görüşürüz....

    YanıtlaSil
  2. Bu yaban mersini meselesi iyice karmaşıklaştı ne yazık ki. İlk fotoğraftaki (mavi olan) likapa, ama sonraki resimdeki kırmızı meyve ne yaban mersini ne de likapa. O bizim kızılcığa benzer bir meyve. Yaban mersini ise Güney bölgelerimizde yetişen ve "murt" da denen bambaşka bir meyve. Ayrıca şeker hastalarına yiyin dedikleri şey içinde bir dolu rafine şeker olan bir şey. Yani ne yazık ki sağlıklı besleneceğiz diye hata yapıyor pek çok insan, hele de şeker hastaları!!!

    YanıtlaSil
  3. arkadaşlar ben fethiyede oturmaktayım. kırmızı olandan aktatrdan yaban mersini etiketiyle aldım ,tatlı bi şey ,izmirden geldiğini söylediler,aktara yahu fethiye pazarında var bu deyince ,olur mu varmıymış dedi bana. pazardaki mavi çekirdekli kekremsi ve yaban mersini diye satılıyor...

    YanıtlaSil