25 Aralık 2011 Pazar

Mürver Çiçeği Şurubu

Mürver Çiçeğinin Yetiştirildiği Yerler : Mürver ağacı dikildikten sonra hiçbir özene ihtiyaç duymaz ve kendiliğinden gelişir. Türkiye’nin Akdeniz bölgesi hariç her yöresinde yetiştirilebilir.Toplanması-Saklanması :Çiçekleri Haziran ve Temmuzda meyveleri ağustos ve eylül yaprakları Nisan’dan Temmuz’a kadar toplanıp kurutulabilir. Gölge yerde olabildiğince çabuk kurutulmalıdır


Mürver çiçeğinin nefis aromalı kokusunu biliyorumdum. Fakat bu ağacın çiçeklerinin bu kadar kıymetli olup bununla likörler, şaraplar, şuruplar yapıldığını son yılllara kadar bilmiyordum. Öğrendikten sonrada nerden nasıl bulacağımı bilmiyordum. IKEA gidince İsveç şurubu adı altında görünce hemen aldım yanında Baharat aromalı içeceğide aldım. Baharat kokulu içicek tarçın kokusu ağırlıkta, ben de çok sevdiğim için tarçın, yanibahar kokularını tam bana göre:)


Mürver çiçeği şurubu alkolsüz olup 1+6 oranında suyla seyreltilebiliyor.
Votka gibi içkilerle tatlandırılabilir. 
Ayrıca pasta yapan hanımlara beylerede mürver şurubunu sorbe ve pastalarda aroma verici olarak kullanılabilir.






IKEA dan aldığım mürver şurubu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder