1 Şubat 2012 Çarşamba

Portakal Şekerlemesi



Kış gelince, portakal reçeli , portakal şekerlemesi yapmasını da yemesini de seviyorum.

** Gereken  malzemeler  belli yediğiniz portakal kabuklarını biriktirmek.
*Ben dondurma kabında biriktiriyorum. Suyunu her gün değiştiriyorum :soğukta saklıyorum. Bu aralar balkonlar mutfak pencere önleri bu iş için çok uygunlar.
Kabuklar arada kaynatılıp acı sularından arındırılırlar.
* Yaklaşık bir haftanın  sonunda, kabuklar rahatlıkla beyaza kısımlarından  ayrılabilecek duruma gelirler.
*Kabuklar ince ince boylamasına kesilirler.
** Bir tavada üzerine şeker dökülerek pişirilir.Suyun azalmasından olduğu anlaşılır.
* Soğuduktan sonra tek tek toz şekere  bulayarak yağlı kağıdın üzerine dizilir.

2 yorum:

  1. ben de biriktiririm portakal kabuklarını ..ya reçel yaparım yada robot da kıyıp saklarım..keke kurabıyeye pek yakışır..
    Portakal kabugu sekerlemesını henuz denemedım işin aslı severım de ..

    YanıtlaSil
  2. Çok severim bir de çikolataya bulandı mı gerçekten nefis olur. Ama hiç yapmadım . deneyeceğim. Eline sağlık canım

    YanıtlaSil