14 Mart 2012 Çarşamba

Çiğdem- Sümbül



Bir avuç toprak balkon kenarında, çiğdemlerimle sümbüllerim çıkmaya çalışıyorlar:)



                                       Azmin zaferi :)







Yumruları Türkiye'de çiğ olarak ya da külde pişirilerek yenir. Ayrıca yemeği de yapılır. Yemekleri arasında Çiğdem pilavıÇiğdem aşı,Çiğdem sütlüsü başta gelir. Karadeniz Bölgesi’nde una bulayıp kızartması yapılır. Baharın ilk günlerinde toplanıp demet hâline getirilen sarı çiğdemler, Ankara şehir merkezinde seyyar satıcılarca tüketime sunulur

Çok yıllık, yumrulu, sarı ya da mavi çiçekli otsu bitkilerdir. Çiçekler, türüne bağlı olarak, ilk bahar ya da sonbaharda açar. İlk baharda çiçeklenen türlerin yumurtalığı toprak altında kalan uzun çiçek tüpleri vardır. Çiçekler geceleri ya da kötü havalarda kapanır. Çiğdemin ana yurdu Alpler, Güney Avrupa ve Akdeniz'dir. Çiçeklerinden dolayı bahçecilikte aranan ve sevilen bir bitkidir.




http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%87i%C4%9Fdem 





3 yorum:

  1. siz nereden aldınız çiğdemleri ekmek için? topladınız mı? çiçekçiden mi aldınız? :> ben de yetiştirmek isterim...

    YanıtlaSil
  2. @ZÖ merhabalar bu benim balkon kenarında olan azıck diyebileceğim toprağa ekdiğim belkide 5-6 yıllık soğanlar. çiğdemi sanıyorum realden aldım hani şu poşetlerde olan minik çiğdem soğanları sümbülde ayenen 2 adet pembe 1 adet sklamen eklmişim :) gerçekten miş diyorum ben unutuyorum onlar beni unutmuyorlar her yıl çıkıyorlar karın için de bile :) kendinize uzun saksılardan edinin çiğdem ve sümbül soğanlarını ocak şybat gibi dikin martta nisanda açarlar sonrada az su dökerek soğanları saksında ve toprakta saklarsınız. hoş şimdide soğanlar alıp dikseniz olabilir vefalıdır çiğdemler:) çok sevgiler.

    YanıtlaSil