5 Şubat 2013 Salı

Kalp Kurabiye/Şeker Hamuru Süslemeli







Şeker hamuru süslemeli kalp kurabiyeler , ilk denemem.
Kurabiyeler çok başarılı oldu. Şeker hamuru çalışmam ise ilk olduğu için çok başarılı olmadı .

KALP KURABİYE

*Malzemeler

* 4 su bardağı  un = 560 gr
* 2 su bardağı şeker  = 400 gr
*220 gr tereyağ
* 2 adet yumurta
* Tarçın , vanilya, yenibahar, zencefil isteğe göre eklenebilir

YAPILIŞI:

* Tereyağ ve şeker bir kaseye alınır. Mikserler  krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır.
Undan biraz eklenir.
Yumurtalar bir kaseye kırılır çatalla hafif çırpılır.
Hamura çırpma esnasında azar azar eklenir.
Unun geri kalanı ve baharatlar da yavaş yavaş eklenir.
Hamur kasenin kenarlarından ayrılıp ortada yuvarlak hale gelmelidir.
Eğer çok cıvıksa un eklenmelidir. Unun markasına göre yoğunluğu değişebilir. Hamur elinez yapışmaycak kıvamda olmalıdır, çok da un ekleyerek kuru bir hamur yapmayınız.
Hamur iki parçaya bölünür ve tabak şeklinde yassıltılır buzdolabında  30-40 bekletilir

* Fırın 180- 200 c sıcak fırın 12- 15 dakika

Tezgaha un veya nişasta serpilir.
Hamur kırılmadan 1 cm yüksekliğinde açılır. Daha ince açılmamalıdır, kırlganlığı artar.
Yağlı kağıt serilmiş tepsiye kurabiyeler dizilir.
Renkleri  kahverengiye dönmeden pişirilir.
Soğuyan kurabiyeler şeker hamuru ile süslenir.


7 yorum:

  1. çok beğendim canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Şeker hamuru hiç cesaret edemeyeceğim bir olay canımm .Vallahi ben beğendim gayette güzel olmuş,ellerine sağlık lavantam sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Nefis olmuş,ne güzel süslemişsin aşk kadını :) not : seni flickr da bulamadım ..

    YanıtlaSil
  4. Lavantacığım,
    Sen İstanbula mı taşındın. Beyoğlunda sirke yapım atölyesine katıldığını görünce acaba İstanbula mı yerleşti diye düşündüm. Yoksa tatil diye mi buralardasın arkadaşım.
    Kurabiyelerin gayet de güzel olmuş, kendine haksızlık etme.
    Ellerine sağlık.
    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık, niye beğenmediniz anlamadım, nefis gözüküyorlar.

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık şekerciğim,kalpler çok hoş,öpüyorum...

    YanıtlaSil
  7. Beğenileriniz için çok teşekkür ederim ve uğraşıma devam edeceğim:)
    Kendimi geliştirme çabalarım sürüyor ve devamını blogda göreceksiniz:) daha iyileriyle karşınız da olacağım:)

    YanıtlaSil