21 Mart 2013 Perşembe

Ekşi Maya Nasıl Yapılır?



















*Ekşi maya nasıl yapılır?
*Okuduğum tüm yazılar, izlediğim videolar, yıllar önce denediğim ekşi maya deneyimim ile maya yapmaya karar verdim.
Nohut mayası ile ekşi maya aynı gün de mayalanmaya başladılar.
Aynı yerde mutfak ısısı aynı , her gün sabah aynı saatte beslenerek mayalar tuttular.
Nohut mayası 3-4 de hemen tutarken ekşi maya 6-7 gün de tam kıvama geldi.

** 1 GÜN  1 yemek kaşığı tam buğday unu
                   2 yemek kaşığı su

*2 GÜN   1 yemek kaşığı tam buğday unu
                 2 yemek kaşığı su

* 3.GÜN  1/2 su bardağı tam buğday unu
                 1/2 su bardağı su

*4. GÜN  1/2 su bardağı tam buğday unu
                 1/2 su bardağı su

* 5. GÜN beslemedim evde çok sıcaktı bir gece serinde beklettim.

6. GÜN  1/2 su bardağı tam buğday unu
               1/2  su bardağı su 

*7:GÜN  1/2 su bardağı tam buğday unu
                1/ 2 su bardağı su


Benim "arımaya"m 6 günde olmuştu.Ben serin bir yerde sakladım.Ekmek yaparken bir bardak aldım ve 1/2 su bardağı su 1 su bardağı tam buğday unu ile besledim bıraktım.
Bir daha ekmek yaparken kullanır beslerim. Ben bu mayaları dağıtacağım.
Ekmekleri çok beğenildi . Herkesin fikrini almaya çalışıyorum.

Ekşi maya yaparken tam buğday unu kullanın. Söke tam buğday unu kullandım.
Yerel değirmenlerde çekilmiş hakiki tam buğday unu kullanabilirseniz süper mayanız olur.

Kullandığınız su oda sıcaklığında olmalıdır.
Ben cam bir şişede mayaların yanında her an duran suyu kullandım.
Her beslemeden sonra tahta bir kaşıkla karıştırınız
Kavanozun üstünü bir bezle kapatınız
5-6 gün de kapak kapatınız.
Mayanız göz göz olacaktır
Tuttuğunu anlarsınız
Mayanızı kaloriferin üzerine koymayınız.
Mutfak serin geldiyse geceleri  bir sofra bezi örtünüz.


Mayanın tutuş aşamalarını gözle izleyip benim gibi hamurla oynamayı seviyorsanız bunu denersiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder