1 Temmuz 2013 Pazartesi

Dereotlu Tombik Poağaça





Çok kolay ve beş çayına yetişecek bir tarif.
Tarif yok aslında bunu ben cupcake severliğim nedeni ile anında uydurdum diye bilirim. Çayın yanında çok lezzetli oldu.

** Öncelikle cupcake kalıbı yağlanır eğer kağıt kullanacaksanız onları da fırçayla yağlayınız.
* 180 c   20 -25 dak

** 2 yumurta ( 1 tane beyazı üstüne )
* 1/2 su bardağı yoğurt
* 1 çay bardağı sıvı yağ
* 50 gr tereyağı
*  1 paket kabartma tozu
*  1 yemek kaşığı şeker
* 1 tatlı kaşığı tuz ( peynirin tuzuna göre eklenir)
* 1 tatlı kaşığı pul biber
* yumuşak bir hamur olana kadar un eklenir.

** Hamur yoğurulur

***İÇ

* Peynir beyaz, kaşar,dil peyniri
*Dereotu, maydanoz ince kıyılmış
* Ben  2 çeşit beyaz peynirle dereotu maydanoz ekleyerek iç hazırladım, her tombiğin içine minik kaşar, dil peyniri ekledim, Bol peynirli güzel oldu.

Hamurdan ceviz büyüklüğün de parçalar kopartılır. her birinin içine harçtan konur ve minik parçalar halin de diğer peynir çeşitlerinden eklenir.
Elle yuvarlanır kalıplara konur.
* yumurta beyazı çırpılır susam çörek otur serpilir.
* 180 c

1 yorum: