6 Kasım 2013 Çarşamba

Çatlak Kurabiye (Antik Kurabiye)

Bu tarif ne zamandır aklımdaydı Yemekvakti Aylin' in blogundan aldığım tarif ve görüntü çok hoşuma gidince denedim .
Hamur çok başarılı oldu fakat ilk deneme de kurabiyeler çatlamadılar:)
Hemen ikinci denemeyi yaptım . Bu sefer kurabiyeleri yuvarlayıp misket gibi bıtaktım , fırın 5 dakika olmuştu ısınalı ve ben kurabiyeleri fırına sürmüştüm.
Sonuç enfes bir lezzet.

Malzemeler
-  50. Gr tereyağ
-  80 gr çikolata
- ikisi düşük ısıda eritilir

-1 yumurta
- 1/2 çay bardağı pudra şekeri
- 1/2 çay kaşığı kabartma tozu
- 1 çay kaşığı vanilya
- 1 su bardağı un 240 ml

- Bulamak için
2 yemek kaşığı pudra şekeri

-- Yumurta ve pudra şekeri çırpılır
- Diğer malzemeler de eklenir
- yumşak bir hamur oluşur
- Buzdolabında yaklaşık 1 saat bekletilir
- Hamur artık olmuştur
- Tatlı kaşığı ile parçalar alınıp fındıktan az büyük yuvarlanır
- Yağlı kağıt serilmiş tepsiye , önce pudra şekerine bulanan kurabiyeler dizilir
- 175 c de fırın ısıtılır
- Tepsi fırına sürülür. 10 dakika
Nefis lezzet tamadır çayın kahvenin yanında
- kurabiyeler hadifi yayılır ve çatlar

1 yorum:

  1. Lavantam ellerine sağlık tatlım Fotoğraflarına bakim dedim göremedim..Sevgilerimle canımmmm.

    YanıtlaSil