2 Ocak 2014 Perşembe

Dulce De Leche

DULCE DE LECHE   SÜT REÇELİ









* Ne zamandır aklımda olan dulce de leche yani süt reçelini denedim. Işıl'ca Tatlar  Arjantin'den gelen orjinali tattırmıştı ve çok beğenmiştim. Lezzeti aklımda kalmıştı. Renk olarak orjinali daha karamelize renkti benim yaptığım açık sütlü kahve diyebileceğim bir renk aldı.
Vaktiniz ve köy sütünüz olunca denemenizi tavsiye ederim. Eğer kutu sütü kullanacaksanız 1 kutu krema ilave etmeniz gerekiyor.

* 1 litre köy sütü
* 1 su bardağı toz şeker
* 1 çay kaşığı karbonat

** Derin bir tencereye süt alınır içine bir kepçe yada kaşık bırakılır. Taşmasını engellemek için.
Yapılış süresi 1:30 saat  sürmektedir başından da ayrılmayıp mutfakta bulunmak da fayda var.
Süt karıştırılarak pişirilir ocak orta açıktır 50 dakikaya gelince şeker ilave edilir.
55 dakikada 1 çay kaşığı karbonat eklenir.
Karbonat ekleme anında süt kabarmaktadır taşmaması için karıştırmak gerek
Bundan sonra 40 dakikayı karıştırarak sıklıkla tamamlanır.
Durdukça kıvam almaktadır.
Krema. pasta dolgusu, sabah kahvaltıda tüketilir.

1 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil