29 Mart 2014 Cumartesi

Star Bread / Yıldız Çörek







*YILDIZ ÇÖREK

*Braided Nutella Star Bread tam bu ismi çöreğin:)

* Yıldız çöreği gördüm hemen denemek istedim. model @mosyosokola dan
* Hamuru mayalı bir hamur katlarına ne arzu edersen onu sürebilir , serpebilirsiniz.
* Hamuru ben kendime göre mayaladım

** 3-4 su bardağı un
* 1 paket instand maya
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 3 tatlı kaşığı şeker
* 1 çay bardağı sıvı yağ
* 50 gr tereyağ
* 1 yumurta sarısı
* 1- 2 su bardağı ılık süt

* Unun ortası havuz yapılır diğer malzemeler eklenir.
Ilık süt yavaş yavaş eklenerek hamur yoğurulur.Süt hamurun hafif ele yapışan bir hamur haline kadar eklenir.
10 dak mayada bekletilir.Hamur üç parçaya bölünür
pişirilecek tepsi  ebatında açılır

Ben ceviz, portakal kabuğu  ve sadece bir katına tahin sürdüm
*İstenirse haşhaş, ceviz
*ceviz , tahin
*yada çikolata kreması
Aklınıza gelen yakışan malzemeler kullanılabilir.


**Açılan birinci hamura malzeme konur ikinci hamurla da üstüne serilir.
ikinci hamura da malzeme konur.
Üçüncü hamurla bitirilir
yuvarlak bir kalıpla ( büyük kelepçeli kalıbın tabanını kullandım) yağlı kağıt üzerinde kesilir.

***  Önce 4 de, sonra 8 , sonrada 16 kesilen hamurun yaprakları ikişer tutularak iç den dışa ikişer burgu yapılır
mayalanması için beklenir. yaklaşık 1 saat
Yumurta sarısı sürülür 18o c de pişirilir.





2 yorum:

  1. çok şık sunumlu bir çörek olmuş canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. oy ki oyyy yirim yirim:))) ellerine sağlık canımm,nefis görünüyor

    YanıtlaSil