22 Mayıs 2016 Pazar

Çilekli Galetta

Çilekli Şeftalili Galetta

İlk yaptığımdan beri çok beğenerek yediğim yaptığım galettayı bir kez daha anlatmak istiyorum 
Aslına bakarsanız reçetenin temeli hep aynı öncelik taze meyve çilek başı çekiyor kayısı, şeftali,erik, vişne Hamuru ise soğuk tereyağ, un, soğuk su gibi görünsede ufak püf noktalarıyla lezzete lezzet katılıyor 
Hatibon.blogspot.com Hatice ciğim blogunda son eklene postu okuyunca "haydı dedim; dün akşam yine yeniden galetta yap" Hatice'nin tatlı anlatımını okurken karar verip kendinizi galetta yaparken bulabilirsiniz 
Galetta tatlı krizlerinin çözümü diyebilirim az şeker yada şekersiz tercih sizin meyve şekeri yeter diyorsanız ilave şeker kullanmayın yada balı tercih edebilirsiniz 


110 gr buzdolabından çıkmış tereyağ
170 gr un 1,5 su bardağından bir yemek kaşığı fazla
3 yemek kaşığı toz şeker 
 Bir çimdik tuz
3-4 yemek kaşığı buz gibi soğuk su
1 yemek kaşığı elma sirkesi yda vodka bu aşama kıyır olmasını sağlamak için 
Bu bilgiyi de Hatibon blogundan okudum Vodkanın kıyır yapması için hamurlarda kullanıldığını

Nişasta da gerekli, hamurun üstüne meyveleri sermeden önce nişasta serpmek gerek Çünkü meyve suları hamura geçmemesi için 
Şeftalilerim dondurucuda duruyordu onlarıda akşam kullanmak istedim fakat pişerken fazla su saldılar bir ara pişerken kaşıkla yanda ki suları alıp galettaların üstüne gezdirdim 

Tezgah mikseri yada el mikseri yada elinizde yoğuruyorsanız soğuk bir hamur yoğurucaksınız 
Öncelikle miksere un tuz şekeri koyulur 
Küp küp soğuk tereyağ eklenir bulgur gibi dağılsada sonunda toplanıyor 
3-4 yemek kaşığı soğuk su ilavesiyle hamurun toplandığını görebilirsiniz Bu esnada 1 yemek kaşığı elma sirkesi veya vodka kullanabilirsiniz 



Hazırlanan hamur poşete konur buzdolabında dinlendirilir
Çilekler dilimlenir

Hamur iki yağlı kağıt arasında açılır 
Üstüne nişasta serpilir meyveler serilir
Yağlı kağıt yardımıyla kenarlar kapatılır 


Kenarlarına biaz süt sürülüp toz şeker serpilir 
180 c pişirilir 
Benim şeftaliler donuk oldukları için su saldılar bende pişirme esnasında kaşıkla üstlerine döktüm 

Tatlınız ıılıkken yiyebilirsiniz biz birer topta dondurma aldık yanına 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder