26 Mart 2017 Pazar

Pırasalı Kiş

Pırasalı Kiş 
Kiş yapmaya niyetim yoktu hiç 1/2 kg pırsam vardı doğradım wog tavasına aldım üzerine taze soğan maydanoz kıydım ekledim zeytinyağı tuz kırmızı pul biber karabiber kavurmaya başlayınca Kiş yapma fikri doğdu 
Hemen dolaptan 80 gr tereyağ çıkardım 2 su bardağı un 1 yumurta biraz tuz ekleyerek hamuru yoğurdum 



Yoğurmuş olduğum hamuru tabanı çıkan tart kalıbıma göre açıp yerleştirdim kenarlarından merdane ile geçtim düzelttim elimle
Tabana yaplı kağıt kesmiştim unutmadan söyleyim



Tart kalıbım Hollanda dan hediye gelmişti 
Hamur yerleşti içi hazırlaya kadar derin dondurucuya gitsin beklesin 
Hamur pişerken çekip kenarları kısa kalmasın diye yapıyoruz



 
Bir karıştırma kabına ben el blendırın kabını aldım 
2 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
2 yemek kalığı labne peynir ( beyaz ğeynir lor peyniride olabilir) 
100 ml süt
2 yemek kaşığı un
2 çaykaşığı tuz muslat rendesi 
Bunlar çırpılır
  
Bu tarifin havuç sarmalı olanı @abaoutmykitchin Nuray ın sayfasında detaylı şekilde bulabilirsiniz 



Bir tane havucu aldım havuç soyucuyla ince şeritler kestim kavrulan pırasanın üzerine koydum havuçlardansarılma kıvamına geldiler 

Havuçları kesme tahtasına serdim ve pırasaları sardım 

O esnada kiş hamurunu fırına verdim
170 c de pişmeye başladı gözüm de fırında bir yandan

 

Hazırladığım sostan yavaşça döktüm hamura sonra tavadan pırasalar serpiştiridim havuca sarılı pırsalarıda dizdim
Bir parça hamur kalmıştı yaprak kestim kalıpla havuçtan dal yaptım bir kaç brokoliden de minik ağaçcık serpiştiridim 
Dekoru bitiridim
180 c  ver fırına 


20 dak sonra kabarınca tahta kaşıkla kişin üstünü bastırdım



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder